مقالات

سرور تاور hp

سرور تاور hp

یکی از نخستین سرور های موجود در بازار ، سرور تاور یا ایستاده است. این سرورها مانند دیگر سرورها دارای اجزایی چون: پردازنده، کارت شبکه، مادربورد، رم و … است. باید به این نکته توجه نمایید که سرورهای ایستاده، فضای بیشتری را نسبت به دیگر سرورها اشغال می کند. کارایی و عملکرد این سرورها که به آن ها سرور های ایستاده نیز می گوییم، مشابه سرور های رکمونت می باشد اما این سرور ها بر خلاف سرور های DL داخل رک قرار نمی گیرند و می توان در شرکت های معمولی نیز این سرور ها استفده نمود. البته اگر نیاز باشد می توان این سرور ها را نیز داخل رک قرار داد.

از نظر ظاهری، Tower Serverها شبیه کامپیوترهای دسکتاپ سنتی هستند و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای تهیه سرور شناخته می‌شوند. یکی از بهترین کاربرد‌های سرورهای Tower استقرار در سازمان‌های کوچکی است که به مرکز داده کامل نیاز ندارند.

سازمان‌های کوچک و متوسط ​​می‌توانند از Tower Server برای رفع نیازهای خاص خود استفاده کنند. در واقع مزیت این سرور‌ها زمانی که کمبود منابع اعم از فضا، مهارت‌های فناوری اطلاعات، زمان یا پول مانع اتخاذ یک راه‌حل مرکز داده مقیاس‌پذیرتر توسط سازمان می‌شود، بیشتر به چشم می‌آید

مزایا و معایب Tower Server

  • ساده‌تر بودن در طراحی به این معنی است که تراکم اجزای آن نسبت به سایر سرورها کمتر است. این باعث می‌شود که Tower Serverها راحت‌تر خنک شوند و احتمال آسیب ناشی از گرم شدن بیش از حد کاهش یابد.
  • Tower Serverها به راحتی در شبکه قابل شناسایی هستند و امکان افزودن تعداد نامحدودی به شبکه موجود وجود دارد. برای مثال در بعضی مشاغل، سرورهای اضافی را می‌توان به سادگی برای پشتیبانی از گسترش یا افزایش تقاضا اضافه کرد.
  • قابلیت سفارشی سازی/ارتقا Tower Server ها هنگامی که ویژگی‌های اضافی مورد نیاز است، باعث می‌شود این سرورها به سادگی قابل ارتقا باشند. علاوه بر این به خاطر این ویژگی می‌توانید سرور خود را به آسانی بر اساس نیازهای خود پیکربندی کنید.
  • Tower Serverها صدای کمتری نسبت به Rack Serverها ایجاد می‌کنند. این امتیاز به دلیل تراکم کمتر و تعداد فن کمتر است.
  • Tower Serverها بهترین انتخاب برای همه سازمان‌ها نیستند. برای سازمان‌های بزرگ‌تر که فضای محدودی دارند، قرار دادن چندین Tower در کمد شبکه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد زیرا این سرور‌ها به نسبت بزرگ هستند. همچنین، هنگامی که چندین Tower Server دارید، کنترل و  سازماندهی کابل‌ها ممکن است دشوار باشد.
  • شرکت‌های بزرگ باید استفاده از سرورهای Rack یا ‌Blade را در زیرساخت‌های خود در نظر بگیرند، زیرا فشرده‌تر هستند و با در نظر داشتن مسئله سازمان‌دهی کابل‌ها ساخته شده‌اند. یک شرکت بزرگ احتمالا به بیش از یک سرور نیاز خواهد داشت، بنابراین شروع کار با سرورهای Rack تضمین می‌کند که با گسترش شبکه، فضای بیشتری برای جا دادن سرورهای بیشتری خواهند داشت. فقط به یاد داشته باشید که هر چه سرورهای بیشتری به رک اضافه کنید، برای کنترل گرمای ایجاد شده توسط چندین Rack Server به سیستم خنک کننده قوی‌تری نیاز خواهید داشت.

·        جمع‌بندی

  • اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، یک Tower Server راه راحت‌تری برای شروع ساخت محیط شبکه شما است. همانطور که کسب‌وکار شما رشد می‌کند، ممکن است متوجه شوید که Tower Serverها فضای زیادی را اشغال می‌کنند و به اندازه Rack Serverها مقیاس پذیر نیستند. این مسئله در صورتی که چندین سرور Tower را برای پشتیبانی از محیط شبکه و محاسبات کسب‌وکار خود خریداری می‌کنید، نیازمند توجه جدی است. در نهایت، ممکن است ترجیح دهید انواع دیگر سرور در زیرساخت شبکه خود استفاده کنید، یا به این نتیجه برسید که استفاده از سرورهای ابری برای تجارت شما راحت‌تر و مفیدتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *