مقالات

سرور اچ پی سری BL چیست؟

سرور اچ پی سری BL چیست؟

سرور بلید اچ پی که نام دیگر آن سرور high-density است، یک انکلوژر بلید (Blade Enclosure) می‌باشد که چندین بلید سروری در آن وجود دارد. این بلیدها بردهایی نازک و ماژولار می‌باشند که هر یک نوعی سرور تیغه‌ای مستقل به‌حساب می‌آید و هر کدام به یک اپلیکیشن خاص نسبت داده می‌شوند.

بلیدها سرورهایی هستند که بر روی یک کارت مجزا با پردازنده، استوریج، حافظه،کنترلرهای شبکه، کارت HBA و دیگر پورت‌های I/O قرار می‌گیرند. Blade Enclosureها می‌توانند پاور افزونه هم داشته باشند که علاوه بر داشتن بلید سرورها، کارهای دیگری مثل کولینگ، اینترکانکت‌های متنوع و مدیریت، تامین انرژی را انجام دهند. بلیدها و Blade Enclosureها سیستم بلید را با هم تشکیل می‌دهند.

راهنمای خرید سرور اچ پی سری BL (بلید)

برای خرید سرور اچ پی سری BL لازم است مواردی مانند میزان فضایی که در اختیار دارید، مقدار بودجه‌ای که می‌خواهید هزینه کنید، امکانات و تجهیزاتی که نیاز دارید را مدنظر قرار دهید. سرورهای BL که سرورهای تیغه‌ای هستند برای سرویس دهی در حجم و ظرفیت بالا طراحی شده‌اند، بنابراین برای استفاده در سازمان‌های بزرگ بهترین گزینه می‌باشند.

سرورهای بلید برای پردازش‌هایی که نیاز به محاسبات زیاد با دیگر تجهیزات ذخیره سازی انترپرایز دارند، مناسب هستند. از جمله Network Attached Storage (NAS) و Storage Area Network (SAN). با داشتن بالاترین عملکرد پردازنده در هر RU می‌تواند استفاده از فضا را به بهینه سازی و به بالاترین میزان خود برساند. سرورهای BL اچ پی، دارای مدل‌های BL680، BL490c، BL460c و … می‌باشند و مناسب‌ترین انکلوژر برای قرار گرفتن این نوع سرورها، انکلوژر اچ پی مدل C7000 می‌باشد.

مزایای خرید BL Server (Blade)

معماری و طراحی منحصربه‌فرد سرورهای بلید، آن‌ها را به یک گزینه ایده‌آل برای ایجاد تحول در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات تبدیل کرده است. مهم‌ترین مزایای استفاده از سرورهای Blade شامل موارد زیر می‌باشد:

  • اشغال فضای فیزیکی کمتر با تراکم بالا
  • کابل‌کشی ساده‌تر و کاهش آن
  • کاهش مصرف انرژی و کمک به محیط زیست
  • بهبود مدیریت سیستمی و مقیاس‌پذیری
  • مقرون به صرفه بودن و کاهش هزینه کل مالکیت (TCO)
  • انعطاف پذیری در پیکربندی
  • تعمیر و نگهداری ساده‌تر سخت افزار

           انواع سرورهای BL اچ پی

سرورهای بلید در طرح‌ها و پیکربندی‌های مختلف برای پاسخ به نیازهای محاسباتی وجود دارند.  انواع سرور تیغه‌ای به شرح زیر می‌باشد:

·        سرورهای BL همه منظوره

همانطور که از نام سرورهای تیغه‌ای پیداست می‌توانند طیف وسیعی از کاربردها را انجام دهند. این سرورها مناسب برای مدیریت بارهای کاری محاسباتی مانند مدیریت پایگاه داده، میزبانی وب، مجازی سازی و … طراحی شده‌اند و می‌توانند تعادلی بین حافظه، قدرت پردازش و ظرفیت ذخیره سازی ایجاد کنند.

·        سرورهای تیغه‌ای بهینه سازی شده برای مجازی سازی

این نوع سرورها برای محیط‌های مجازی سازی شده‌ای مثل Linux Kernel VM، VMware و Microsoft VMs مناسب می‌باشند. در این تیغه‌ها، حافظه و CPU برای اینکه بتواند از چندین VM پشتیبانی کند، بهینه شده است.

·        سرورهای BL محاسباتی با کارایی بالا (HPC)

این نوع سرورها بررای پردازش بارهای کاری فشرده که نیاز به قدرت بالای پردازش دارند، طراحی شده‌اند. سرورهای تیغه‌ای HPC دارای ظرفیت‌های حافظه بالا، چندین CPU با کارایی عالی و GPU می‌باشند. این نوع سرورها برای استفاده در تحقیقات علمی، انجام وظایف محاسباتی پیچیده و شبیه سازی‌های مهندسی کاربرد دارند.

·        سرورهای Blade با گرافیک intensive

این نوع سرورها پردازش‌های گرافیکی را انجام می‌دهند زیرا مجهز به پردازنده‌های گرافیکی مجهز هستند. بنابراین می‌توانند برنامه‌هایی مثل ویرایش ویدیو، رندر سه بعدی، شبیه سازی‌های علمی و … را انجام دهند.

جمع بندی

خرید سرور اچ پی سری BL یک انتخاب ایده‌آل است زیرا کمپانی hp با استفاده از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و زیرساخت‌ها دست به تولید انواع سرورهای BL برای ذخیره سازی، مجازی سازی، بالا بردن راندمان می‌زند. علاوه‌براین این سرورها با ظرفیت بالای خود برای استفاده در سازمان‌های بزرگ مناسب هستندو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *