مقالات

سرور رکمونت چیست؟

سرور رکمونت چیست؟

رکمونت سرور که به عنوان سرور قفسه ای هم شناخته می شود سیستمی است که برای قرار گرفتن در ساختاری مستطیلی به نام رک طراحی شده است. این دستگاه ها می توانند به حفظ بهتر فضا، افزایش مقیاس پذیری، حداکثر تهویه هوا در صورت همراه شدن با سیستم خنک کننده و سهولت تعمیر و نگهداری و عیب یابی کمک کنند.

مانند همه سرورها، رکمونت سرورها داده ها و خدمات خاصی را به مشتریان ارائه می دهند. آنها معمولا در دیتاسنترهایی که دارای ده ها یا حتی صدها رک و کابینت هستند یافت می شوند. سرورهای رکمونت مقاوم اغلب در زمینه پشتیبانی از برنامه های نظامی و صنعتی یافت می شوند.

این دستگاه های قابل اعتماد و پرقدرت که مطابق با استانداردهای نظامی و صنعتی مانند MIL-STD – 810H ، MIL-STD-461، CE، FCC یا DO-160 تأیید شده‌اند، برای مقاومت در برابر شرایط محیطی سخت مانند محیط های با دمای خیلی پایین یا خیلی بالا، ارتعاش در حین حمل و نقل یا رطوبت طراحی شده اند.

در برنامه‌های نظامی، سرورهای رکمونت را اغلب می‌توان در داخل کیس‌های سرور رک مونت دارای گواهی MIL-STD-810 فشرده و مستحکم قرار داد یا از یک برنامه محاسباتی تعبیه‌شده پشتیبانی کرد.

سرورهای رکمونت برای چه مواردی استفاده می شوند؟

سرورهای رکمونت این امکان را برای عملیات IT شما فراهم می کند تا منابع پردازش داده شما را هماهنگ، محافظت و نگهداری کند. هنگامی که واحدهای سرور خود را در یک رک سرور سوار می کنید، شکه ای برای شرکت خود ایجاد می کنید که مقیاس پذیر و قابل مدیریت است. اکثر سازمان ها ده ها سرور رک مونت دارند و برخی دیگر حتی صدها یا موارد بیشتری دارند که همگی بخشی از یک شبکه شرکتی هستند و در تلاش هستند تا عملیات داده را انجام دهند.

اکثر رکمونت سرورها با استفاده از فلز ساخته شده اند با این حال به گونه ای طراحی می شوند که قابل حمل باشند و با کیس های قابل حمل، ضد رد و غبار، تجهیزات خنک کننده قابل حمل و سایر عناصر طراحی می شوند.

مزایای سرورهای رک مونت

سرورهای رکمونت برای کار در دنیای فناوری اطلاعات طراحی شده اند و تقریبا در هر شرکتی با هر اندازه ای مورد استفاده قرار می گیرند.ازجمله مزایای آنها:

کنترل یکپارچه سرور و شبکه: نه تنها می توانید تمام واحدهای سرور خود را در یک مکان قرار دهید، بلکه اکثر سرورهای رکمونت  قابلیت نصب سوئیچ شبکه را ارائه می دهند و این یک صرفه جویی عالی از لحاظ زمان است. مدیران شبکه می توانند به سادگی همه سرورها را به یک سوئیچ متصل کنند تا به سرعت سرورها را آنلاین کنند.

مقیاس پذیری: آیا نیاز به ارتقاء دارید؟ آیا نیاز به اضافه کردن واحدهای سرور بیشتری دارید؟ با سرورهای رکمونت مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. اکثر واحدها به سادگی در جایگاه خود می لغزند و با پیچ محکم می شوند. برنامه ریزی مجدد یک واحد یا اضافه کردن یک واحد جدید می تواند یک موضوع ساده باشد.

راحتی: رک مونت ها را می توان به صورت افقی نگهداری کرد، در حالی که اکثر رک ها به سرورها اجازه می دهند که صرفه جویی قابل توجهی در فضا را فراهم کنند. جابجایی رکمونت سرورها ساده است و به راحتی در فضاهای تنگ قرار می گیرند. حتی زمانی که رکمونت سرورها روی هم قرار دارند. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که هر چه واحدهای سرور بیشتری به رک مونت سرور شما اضافه شود، سنگین تر، گرم تر و پر مصرف تر خواهد بود. داشتن رکمونت سرور خود در محیطی خنک و با گرد و غبار کم بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید، هر چه تعداد واحدهای سرور بیشتری داشته باشید، باید تدارکات بیشتری برای تجهیزات خنک کننده در نظر بگیرید.

جمع و جور: هر سرور رکمونت به خوبی در یک محفظه 19 اینچی در 1.75 اینچی قرار می گیرد. هر یک از این واحدهای رم با ارتفاع 1.75 اینچی به اختصار U (Unit – یونیت) نامیده می شوند. سرورهای رکمونت معمولا در ارتفاعات 1U, 2U, 3U و 4U اندازه گیری می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *